Jako dowódca teatru działań weźmiesz udział w fascynującej, podzielonej na tury rozgrywce strategicznej, wysyłając jednostki do boju, prowadząc badania i decydując o rozmieszczeniu zasobów na froncie zachodnim. Podczas tej wojny liczy się każdy centymetr terenu! Założysz także mundur dowódcy polowego, by brać udział w dynamicznych, toczących się w czasie rzeczywistym bitwach. Poprowadzisz jednostki do zwycięstwa, tworząc sieć okopów i szturmując pozycje wroga. Kształtuj bieg historii, wybierając bitwy i prowadząc je według własnego uznania.
Kontynuując ofensywę na froncie zachodnim, będziesz odwiedzać obszary, na których, mimo upływu czasu, z łatwością dostrzeżesz ślady wcześniejszych zmagań. Niegdyś porośnięty bujną roślinnością krajobraz przeobrazi się w bagno naznaczone ogromnymi lejami po podłożonych ładunkach wybuchowych.
Ciesz się grą strategiczną, która odwzorowuje historyczne realia I wojny światowej, w pełni oddając intensywność i znaczenie tego konfliktu. Tak szczegółowe odwzorowanie kluczowych wydarzeń historycznych nie byłoby możliwe bez zaangażowania i wiedzy pracowników Imperial War Museum.
Wybierz odpowiadające realiom epoki jednostki piechoty, uzbrojenie, artylerię oraz czołgi i spróbuj odnaleźć się w roli dowódcy, stosując przemyślane taktyki i rozmieszczając armie na zachodnim froncie I wojny światowej.
Podejmowane decyzje, zarówno drobne, jak i te o kluczowym znaczeniu, wpływają na przebieg konfliktu, więc każda gra różni się od poprzedniej. Błyskawicznie odkrywając drzewko rozwoju technologicznego, wprowadzisz nowe uzbrojenie na wcześniejszych etapach konfliktu. Podejmując odmienne decyzje w ważnych momentach historii, zupełnie zmienisz losy wojny.