The Guild 3
The Guild 3 is a fascinating trade and life simulation that takes place during the late Middle Ages. Step into the shoes of a citizen, acquire businesses and mansions, produce goods and trade them, start intrigues in politics and society!
We find ourselves in middle Europe of the year 1400. The dark middle ages, once dominated through nobles and clergy, ends and a new era begins: the age of the free cities of trading and of the free mind!
In The Guild 3 you create a family dynasty which can last for centuries. While the world around you and your dynasty rearrange itself again and again - all non-player figures make their own decisions - you have to prove your skills in handicrafts and trading, at social occasion and finally in politics and in malicious intrigues.
The Guild 3 is a unique mixture of economic simulation, strategy game, historical life simulation and role playing game in real time 3D, with atmospheric voice recording and medieval soundtrack.