Howl
Howl is a turn-based puzzle/tactical folktale set in the Middle Ages, where a mysterious "howling plague" ravages the land. Any who hear the beasts’ howls turn into feral, hungering beasts themselves – further spreading the curse through their own howls. The Heroine of this tale was born deaf, giving her a unique protection against this curse.
Play as a daring combat Prophet with the ability to foretell your enemies’ moves. Plan up to six steps ahead to outmaneuver your enemies. Fire a variety of arrows, such as exploding, lightning, or piercing shots, and use skills like Smoke Bombs and Shadow Step’s Invisibility to kill any beasts who stand in your way. Each type of beast offers its own challenges, with some approaching fast, while others taking more powerful hits or attacking from afar.
Howl's visuals are created through "living ink", a flowing art style that paints the story as you play. Carve your way through a dark, fairy-tale world made up of obscure yet magical places where you fight to rid the lands of the howling plague.
Howl features a total of 5 chapters, including the free Heart of Rot update, each with a distinct visual atmosphere scored by soothing music.
Embark on this side-story to the Capital, a city that long stood as a bastion of hope in a world overrun by howling beasts. The Prophet has heard rumors that the alchemists there have found a cure for the Howl. When she arrives, she finds a city consumed by rot ...
Access to this update is FREE for anyone who has bought the Howl base game. You can access this update chapter from the Chapter 3 map at any point after reaching Chapter 3 of the main story. Heart of Rot follows its own storyline, and can be completed either before or after the main Howl story.
This update features its own chapter map, new enemies, a new boss level, new environment mechanics, the new Lightning Shot skill (which, once unlocked, can be used in the main game!), and an NPC who fights by your side in later levels.