The Immortal John Triptych
The Immortal John Triptych is the ULTIMATE anthology of the Joe Richardson games. Four Last Things, The Procession to Calvary, and Death of the Reprobate are brought together under one glorious sun with never-before-seen deleted scenes, updated language parity across all three titles, an expanded soundtrack by Eduardo Antonello with new original recordings, manual saves for Four Last Things, backflips in The Procession to Calvary, and a button to trigger a superfluous trumpeted fanfare whenever you need to celebrate. Embrace the absurd, the profound, and the sweet soothing aesthetic of the Renaissance in The Immortal John Triptych.
Immortal John is dying. A holy war has ended in chaos. Sin itself demands reckoning. Three interconnected tales unfold across a world built from Renaissance paintings and Classical music, where the ridiculous and the profound collide.
From quiet countryside kindness spiraling into madness, to holy vengeance wrapped in absurdity, to cosmic philosophy delivered with a wink and a nudge, The Immortal John Triptych proves that the most intelligent thing you can do is embrace the utterly ridiculous.
Puzzling Pilgrimages – A traditional narrative adventure game, with a modernised interface. Direct control, a snazzy 'verb coin' interaction menu, and a simple drop-down inventory.
Renaissance Artwork – Renaissance, Rococo and even a hint of Romanticism. Hundreds of paintings, spanning hundreds of years, are all brought together into one consistent world.
Classical Music – A mix of publicly available classics and works from musician Eduardo Antonello populate the Triptychs airwaves. Recorded using real medieval/renaissance instruments.
Standalone Story – Four Last Things,The Procession to Calvary, and Death of the Reprobate feature unique stories with recurring characters/themes all within the same world.
Fully Remastered – UI overhaul across the board, never-before-seen deleted and bonus scenes, QoL improvements, full controller support, and an arm in the air waving like it just doesn’t care.
4 WIP Time-Lapse Videos - Watch the painstaking process of transforming beautiful Renaissance classics into playable scenes, revealing the artistic techniques and creative genius behind the game.