The Light in the Darkness
Video games can be used to counter extremist ideologies by highlighting the dangers of hate speech and promoting tolerance and understanding. This can be done through educational games and by incorporating messages of inclusivity and diversity into the gameplay and storyline. Overall, video games can be a powerful tool in the fight against antisemitism when designed with an educative purpose, well-researched, and ethics are considered. Video games can help create a more empathic, progressive and compassionate society by promoting education, representation, inclusivity, and community engagement.