The Lion's Song
The Lion's Song: Episode 1 - Silence to historia Wilmy, utalentowanej, młodej studentki muzyki. Wilma czuje ogromną presję ze strony swojego profesora i ogarnia ją niemoc twórcza. Zostaje wysłana do samotnie stojącej chatki w Alpach, żeby odzyskać inspirację i natchnienie.
W otoczeniu wysokich gór, nad które nadciąga szalejąca burza, poszukującej samotności i ciszy, czy uda jej się wreszcie odnaleźć spokój w nieoczekiwanej sytuacji?
The Lion's Song: Episode 2 - Anthology zagłębia się w ludzką psychikę, odkrywaną przez artystę wizualnego Franza Markerta. Franz to ambitny malarz żyjący na przełomie XIX i XX w., próbujący zapisać się trwale w historii wiedeńskich wyższych sfer. Posiada on wyjątkową umiejętność — potrafi zobaczyć wady, strach i emocje w tak zwanych „warstwach”, które, warstwa po warstwie, przenosi na płótno.
W ten sposób Franz obrazuje bardzo osobiste opinie na temat swoich modeli — barwnych członków wiedeńskiej elity — oraz swoje podejście do świata i czasów, w których żyje.
The Lion's Song: Episode 3 - Derivation zagłębia się w świat nauki początku XX w. — epokę wielkich osiągnięć, ale również mocnych upadków. W przededniu I wojny światowej matematyczka Emma Recniczek wchodzi do akademickiego świata, żeby rozwiązać problem dotyczący „zmiany”. Żeby omówić swoją teorię z myślącymi podobnie osobami Emma próbuje dostać się do męskiego klubu słynnych matematyków. Jej wniosek zostaje odrzucony, ponieważ jest kobietą, więc postanawia przebrać się za mężczyznę.
The Lion's Song: Episode 4 - Closure jest podsumowaniem całego sezonu. Tajemniczy pociąg zabiera Cię ponownie do trojga bohaterów — Wilmy, Franza i Emmy — oraz ich emocjonalnych historii. Przeniesie Cię do ich przeszłości i przepowie przyszłość.
Ich życia zostają ponownie opowiedziane w ramach historii czterech osób, które podróżują jako nieznajomi w pociągu, udając się w nieznanym kierunku.
Closure pomoże Ci lepiej zrozumieć, jak wszystkie pojedyncze historie splatają się w świecie kultury 20-wiecznej Austrii, okresie zwanym Wiener Moderne.
Ostatni odcinek, Closure, pokazuje poznane już historie z innej perspektywy, pozwalając jeszcze bardziej zrozumieć przemiany kulturowe, artystyczne i naukowe epoki Wiener Moderne, ale sam w sobie jest również ekscytującą historią!