Choose Your Orc-Bane – Seamlessly hot-swap between three uniquely skilled characters.
Deep RPG Progression – Customize your hero with unique skills, abilities, and gear. Collect powerful weapons and armor to shape your playstyle.
Command a Great Eagle – Call upon Beleram, a mighty Great Eagle, to strike from the skies and turn the tide of battle.
Iconic Cameos & Locations – Encounter familiar faces like Aragorn, Gandalf, and Elrond as you journey through lore-rich locations including the Elven sanctuaries of Rivendell and Lórien, the daunting heights of The Lonely Mountain, and the fog-laden paths of Mirkwood.
Darker, Grittier Middle-earth – Experience the brutal reality of war with mature storytelling, blood-soaked battlefields, and the desperate fight to defend the North against Sauron’s advancing armies.
A World Full of Peril – The world is gnawed by nameless things. Face ruthless Orcs, monstrous Trolls, deadly Wargs, spectral Barrow-wights, and the dark sorcery of Agandaûr’s forces in epic battles across Middle-earth. Don’t be hasty—Agandaûr commands even greater terrors, summoning Fell Beasts and Creatures of Shadow to his aid.