The Lost Myth
Prepare to embark on an incredible journey to a world where peace is fading away.
The Lost Myth unfolds in Ancaria, a land once rich with life and serenity, now ensnared in a long-standing cold war known as the Pax Mendax between the Holy Empire of Graecia and the Kingdom of Valgus, the two most powerful forces on the continent.
But this "false peace" is about to crumble, reigniting the flames of conflict. As the world teeters on the brink of war, the paths of the protagonists will intersect, forcing them to confront their destinies together and fight for survival.
Immerse yourself in charming 2D pixel art, inspired by the classic SNES era. Experience detailed maps and characters in a nostalgic artistic style that transports you back to the 90s gaming era.
Enjoy an original soundtrack composed by Irene Chan. Relish the 16-bit music that echoes the JRPGs of yesteryear, enhancing your journey with a retro vibe.
Discover side missions and secret bosses: Take on additional quests and face off against hidden bosses to gain extra rewards and challenges.
Nick: The central figure of this epic tale, customizable with the name of your choice. As the Hero, you'll lead the charge with a sword and fire magic. This well-rounded character excels in both offense and defense, making him a versatile choice in any battle.