The Magnificent Trufflepigs
The Magnificent Trufflepigs is a first-person, metal-detecting narrative game designed to be played in a single evening.
You play as Adam, a sharp-witted but compassionate man returning to his childhood village of Stanning. There he'll help a woman named Beth on her mission to unearth a local treasure. As cracks begin to appear in Beth’s fairy tale plan for everything, you’ll delve into her history and discover all may not be as it seems.
Gameplay combines laid-back metal detecting and exploration with a strong interpersonal narrative, all set in a beautiful English countryside.
Many years ago, Beth found an earring while metal detecting on a local farm. It brought her brief fame (and a modest sum of cash for a pre-teen), but— most importantly—it made her feel special. But she never found the earring’s match.