The Outer Worlds: Non-Mandatory Corporate-Sponsored Bundle
The Outer Worlds is the award-winning single-player first-person sci-fi RPG from Obsidian Entertainment and Private Division.
Lost in transit while on a colonist ship bound for the furthest edge of the galaxy, you awake decades later only to find yourself in the midst of a deep conspiracy threatening to destroy the Halcyon colony. As you explore the furthest reaches of space and encounter various factions, all vying for power, the character you decide to become will determine how this player-driven story unfolds. In the corporate equation for the colony, you are the unplanned variable.
The player-driven story RPG: In keeping with the Obsidian tradition, how you approach The Outer Worlds is up to you. Your choices affect not only the way the story develops; but your character build, companion stories, and end game scenarios.
You can be flawed, in a good way: New to The Outer Worlds is the idea of flaws. A compelling hero is made by the flaws they carry with them. While playing The Outer Worlds, the game tracks your experience to find what you aren't particularly good at. Keep getting attacked by Raptidons? Taking the Raptiphobia flaw gives you a debuff when confronting the vicious creatures, but rewards you with an additional character perk immediately. This optional approach to the game helps you build the character you want while exploring Halcyon.
Explore the corporate colony: Halcyon is a colony at the edge of the galaxy owned and operated by a corporate board. They control everything... except for the alien monsters left behind when the terraforming of the colony’s two planets didn’t exactly go according to plan. Find your ship, build your crew, and explore the settlements, space stations, and other intriguing locations throughout Halcyon.
The Outer Worlds: Peril on Gorgon is available now. Investigate the dark secrets of one of the most ambitious scientific undertakings in Halcyon: the development and synthesis of Adrena-Time, a drug intended to improve the productivity of workers across the colony.
The Outer Worlds: Murder on Eridanos will launch in 2021. Halcyon Helen’s final (and finest!) adventure.
A copy of The Outer Worlds on the same platform is required to play expansion pass content. All content for The Outer Worlds Expansion Pass will be available in the first half of 2021.
Experience the thrill and emotion of The Outer Worlds with the dramatic score from composer Justin E. Bell. The Outer Worlds (Original Soundtrack) features 43 songs that highlight the brilliant locales, unforgettable characters, and thrilling moments players experience in the critically acclaimed RPG.
Select pieces were performed by a 70-piece orchestra and featured solos by internationally renowned low flute specialist Peter Sheridan. Peter played the rare contrabass flute and subcontrabass flute which you can hear in the opening of Hope (Title Theme).