The Riftbreaker: Metal Terror
Metal Terror is the first World Expansion for The Riftbreaker, introducing an entirely new part of the Story Campaign, playing out in a previously unexplored biome. A unique astronomical event takes place during Ashley’s Riftbreaking mission. Its aftermath reveals that Galatea 37 was hiding a dark secret the whole time. Driven by your scientific curiosity, explore the previously hidden corners of the planet. Study the new ecosystem. Find useful resources and adapt your technology to make use of them. Face new enemies, both natural and unnatural.
Discover a new branch of the Story Campaign, that will take you on a journey into the unknown.
Research new additions to the technology tree, utilizing the curiosities you discover in the new biome: buildings, weapons, and equipment.