The Riftbreaker
Base-building, survival game with Action-RPG elements. You are an elite scientist/commando inside an advanced Mecha-Suit capable of dimensional rift travel. Hack & slash countless enemies. Build up your base, collect samples and research new inventions.
You play the role of captain Ashley S. Nowak - you are the Riftbreaker, an elite scientist/commando inside a powerful Mecha-Suit. Enter a one-way portal to Galatea 37, a distant planet at the far reaches of the Milky Way Galaxy, with the purpose of building up a base that will allow travel back to Earth and further colonization. Ashley's Mecha-suit, which she calls "Mr. Riggs", can withstand the harshest environmental conditions and has a full range of equipment for base construction, resource extraction, gathering specimens and of course - combat.
Your task is to construct a two-way rift back to Earth. It is a very complex invention and requires enormous amounts of energy. Simple solar collectors and a few tons of steel will not be enough. You will need to build up a complex chain of mines, refineries, powerplants and research facilities to complete this mission.
Galatea 37 is an unknown planet in the Sycorax belt of the Milky Way galaxy. Long distance surveys detected that it is inhabitable and perfect for colonization. The planet is full of rare minerals and substances that can be found in various locations around the globe. Varied biomes can surprise you with unknown fauna and flora as well as harsh weather conditions. Construct local outposts in resource-rich locations that will transport the required resources using rift technology.
Your presence on this planet will not go unnoticed. As you build up your industry and disrupt the natural order, the world will start seeing you as a threat. Build up your defenses. Construct walls, barriers and defense towers as the attacks get stronger with every passing day. You will face thousands of hostile creatures trying to eliminate your presence.
Mr. Riggs can be equipped with powerful weapons and abilities that will allow you to take on the largest of beasts. You will need to be ready to face lots of hostile alien creatures as you scout the planet.
Fallen beasts will drop valuable research specimens as well as rare resources. Use everything that you can gather to research and craft new technologies, buildings, weapons, and equipment. You can also scout the terrain using your sensors and dig for treasure buried underground.