The Royal Writ
In The Royal Writ, you don't just play cards - you command them on the battlefield. Place your loyal subjects strategically as they advance toward the enemy, dealing damage. But beware: any card that reaches the enemy base before victory is permanently destroyed and removed from your deck for the rest of your run.
Sacrifice isn't just a risk - it's an essential strategy that creates memorable sub-stories with each run. Will you honor the subjects who gave everything for your cause? Every fallen card tells a tale, and their glory lives on in the legacy you build.
As they march toward glory or death, their individual stories become part of your kingdom's legacy, and their sacrifices will never be forgotten. You may even come across some peculiar creatures on your journey, like the crazed mantis dentist, the goat tactician or the impatient boar shopkeeper - just don’t ask them where they got their credentials.
The First Campaign pits you against a growing rebellion as you try to maintain the king’s good and just rule (objectively). Battle your way through a challenging environment filled with deep pits and poison swamps as you try to suppress your enemies. As you progress, you may start to wonder if there are more to the kingdom’s troubles than meet the eye?
The Second Campaign introduces a new threat - gunpowder. As new experimental weapons now enter the battlefield, your strategy must change. No longer are you simply avoiding the environmental hazards - you must dodge an onslaught of bullets to ensure you and your troops are not fatally wounded as you march forth.
Each campaign features unique cards, bosses, and strategic challenges. The battlefield awaits your command!
Will you write your name in the annals of history, or become just another forgotten monarch? The balance between loss and triumph is yours to master.
The Royal Writ is inspired by other amazing games: Balatro, Monster Train, Slay the Spire, Inscryption, Across the Obelisk and many other amazing deck builders! Check them out too if you have not already!