The Signifier: Director's Cut
The Signifier is a first-person tech-noir mystery adventure that blends investigation, experimental psychology, and artificial intelligence.
Explore the real and surreal worlds, become immersed in fringe psychology, solve puzzles, and find the truth as Frederick Russell, an expert in AI and psychology, and the main researcher behind an experimental deep brain scanner called the Dreamwalker. Its controversial technology allows the exploration of the recorded senses and unconscious realms of the mind. He finds himself thrust into a spiral of intrigue when asked to use his creation after the vice president of the world’s biggest tech company turns up dead in her apartment.
Refinements and enhancements across the board make this the ultimate expression of The Signifier. The Director's Cut features new memories, new dialogue, additional endings and improved performance throughout.
Improved performance and experience, including better load times and frame rate, revamped animations and UI, and further optimizations for lower-end PCs.
Bonus gameplay features, including a new difficulty setting for those purely interested in experiencing the game’s story, plus new menu tips, clues, and remappable controls.