The Solitaire Conspiracy
Protego, the world’s leading spy agency, has been destroyed. Only one person can wield C.A.R.D.S to take control of Protego’s scattered spy crews and save the world.
Guided by Protego’s only remaining analyst, Jim Ratio (Greg Miller), you must master the unique powers of each crew in a game of tactical Solitaire like none you’ve ever played before. Guide your crews home in a tale of intrigue where nobody can be trusted. Keep your cool in a world of AI spies and cyber-enhanced operators.
Campaign tells a tightly packed story and introduces the game’s mechanics. Countdown tests your endurance with wave after wave of unique decks, and Skirmish gives you an infinite playground to enjoy unlocked crews.
The soundtrack for your adventures is provided by Jon Everist (Battletech, Shadowrun: Hong Kong).
Yes-ish. The Solitaire Conspiracy is inspired by a variant of solitaire called Streets and Alleys, but with some small adjustments and the big addition of suit based powers. Campaign and skirmish (choose your own suits and powers) are take-at-your-own-pace experiences that fit into your schedule. Countdown mode is a place to test your skills with nuanced powers against a ticking clock.