The Spirit of the Samurai
Assume the role of Takeshi, a Japanese samurai who has to protect his village from the onslaught of an Oni attempting to conquer the land with his undead army. Fight against his army of tengu, undead and the horrifying Jorogumo, all inspired by Japanese mythology, in a unique, brutal stop-motion cinematic adventure.
Explore a meticulously crafted world alive with Japanese mythology and folklore. Wander through ruined villages, mountain caves, desolate cemeteries, and more. Battle yokai, undead monsters, and demons, all expertly rendered in a highly detailed, Ray Harryhausen-esque stop-motion style.
Fight through the undead hordes as three distinct characters: Takeshi, a skilled samurai; Kodama, a brave but tiny spirit; and Chisai, a warrior cat. Each interacts with the world in a different way, from intense sword combat to precise platforming and exploration.
Confront legions of demons armed with the weapons of ancient Japan: the iconic katana, the versatile yari spear, and the formidable bow. Unleash devastating special power attacks and combos unique to each character as you fight your way to the Oni’s castle.
Every step taken and foe vanquished grants you invaluable experience. Harness this to unlock the true potential within you, enhancing your abilities, honing your stats, and above all mastering an array of awe-inspiring moves that you can form into custom combos.