The Survivalists
A living world full of surprises, secrets and danger awaits in The Survivalists, an adventure-filled survival sandbox set in The Escapists universe. Explore, build, craft and even train monkeys with up to three friends in a desperate bid to survive.
The island is alive! Your newfound home will change with day/night cycles as you explore and uncover its secrets. Hunt (or be hunted by!) animals for food and an array of mythical enemies, who aren’t necessarily pleased to see you. Get quests from a Mysterious Stranger or find them washed up on the shore. Prepare to trek into a procedurally generated wilderness, with a variety of biomes, for an adventure that’s unique to every player.
Finding the perils of island life too much or just looking to share your building expertise with friends? The Survivalists has you covered! Complete joint adventures, gain loot, trade and ultimately survive together and as you and up to three fellow castaways explore fantastical islands.
If you’re in need of a builder, a lumberjack or even a soldier, the monkeys on the island can be tamed and trained to help you with everyday tasks or back you up on raids to a fanatic camp! The Mimic System means a wide variety of functions can be performed by your cheeky new friends, with monkey management becoming key to surviving the island’s challenges.
The secret to survival is to make the most of the resources around you. Whether that’s piecing together a primitive axe to chop wood or mixing up a refreshing fruit smoothie to keep the hunger at bay, you can discover recipes and expand your options across food, item or structure crafting trees.
Looking for an epic sword to hang on your hut wall or want to lay waste to encroaching hostiles? What you seek could be in one of the many temples scattered around the island. However, getting your hands on the loot won’t be easy so any would-be raiders will need to prepare for their treasure hunting escapades.