The Way of Wrath
Your people have tasted defeat, and should you fail now, they will meet complete annihilation. In 10 days the enemy will be at your gates, and in this frozen valley, you must make your last stand.
As Warchief, your people turn to you for guidance. Has your past prepared you for such a monumental task? Will your skills keep your people alive?
Choose from one of five distinct origins that change how others in the world see and treat you. Explore each origin in depth through your dreams, and learn more about yourself as time goes on.
Use a freeform progression system to become who you need to be in order to succeed. Classless skill progression keeps your options open as the situation evolves, allowing you to adapt and overcome the challenges you face in a variety of ways.
Take control of your tribe beyond yourself — choose where to gather resources, determine which risks are worth taking, and prepare for the inevitable assault.
Tackle disputes amongst your people — make rulings and enact laws, but be wary of the precedents you set. The tribe will act according to your laws, often leading to unforeseen consequences. Should you choose to break precedent to protect your closest friends, the tribe may take notice of your corruption.
Your deeds and misdeeds will determine your reputation amongst your people. This will, in turn, impact how people treat you and what options are available to you. A Warchief known as "The Truthful" will be easily trusted, while being known as "The Terrible" gives you power over the weak-willed.
The frozen valley is untamed and dangerous — the ground itself threatens to swallow you into an icy grave, and all manner of beast seeks to kill you. If you survive the predators, the cold, and the hunger, you only have the enemy horde to fear.
Gather resources and make goods with your own two hands, or employ the skills of your allies. Build weapons and structures, fabricate clothes and tools, and take what you can from the land to survive.
Learn to navigate treacherous terrain as great frozen lakes crack under your feet, and as the world itself gives you clues to its many dangers.
Hunt for food using techniques of the Neolithic era — set traps, bait animals, and prepare ambushes for the more terrifying quarry. Use your skills to detect tracks and plan accordingly to ensure your success. There is little glory in being gored by a beast, and even less in dying of starvation.
Craft sturdy clothes and huddle by the fire for warmth, or mix herbs and poultices to survive the sickness and injuries that await you in your struggle. Running across the freezing mountains in light garb will bring a quick end to your story, and maladies such as snow blindness and hypothermia are a constant threat.