The Bloodhound is famous for its outstanding sense of smell. It has roughly 300 million scent receptors, and can pick up blood trails even in the thickest of brush with ease. Putting your dog to work gives it experience, which is used to progress through its 30 companion levels and 15 tracker levels. The more you hunt together, the more efficient it becomes.
Your dog’s ability to focus is directly connected to the bond you share. Rewarding your companion by praising, petting, or giving it treats strengthens your bond, so make sure to show your four-legged friend some love after a good day’s hunt!
You can name your dog, choose its fur coat variation, and pick what traits it should have. Add multiple dogs to your roster, and pick one to go hunting with. When it’s time to relax at the Trophy Lodge or nearest Outpost, rest assured your active dog will be there to greet you.
The Bloodhound is available as both male and female, and comes in six fur coat variations: Black and Tan Fullcoat, Black and Tan Saddle, Liver and Tan Fullcoat, Liver and Tan Saddle, Red and Black Pigmented, Red and Liver Pigmented.