Hunt unique desert animals, explore a landscape full of secrets, and solve a century-old mystery that tore a powerful family apart in the latest reserve for the immersive hunting game theHunter: Call of the Wild.
Generations of cowboys have eked out a living in these badlands, through revolution, war and times of struggle. From the abandoned mines and dusty roads to the surrounding mountains that overlook the heart of the desert, the Wild West lives on in spirit in Rancho del Arroyo. Brave the heat of the sun, experience a place that teems with life, and discover remnants of the past that were thought to be long forgotten.
Watch the Whitetail Deer, Mule Deer, and Bighorn Sheep scuttle across the plains in search of shade. Head towards the river for a chance to spot the Rio Grande Turkey, and keep your finger on the trigger as you come close to the Ring-Necked Pheasant, Collared Peccary, and Coyote. When night falls, hunker down in the desert shrublands and observe the elusive Mexican Bobcat stalk Antelope Jackrabbits.
Introduced in the late nineteenth century, the Couso Model 1897 16-gauge pump-action shotgun is a respected piece of iron among hunters, police officers and soldiers alike. It can carry five shells in its tubular magazine and fire multiple shots in quick succession, making it a versatile weapon in the hands of any skilled hunter.
When warden Salvador Soto Muñoz returns to his childhood home to take over the family ranch, he makes a decision that will forever alter their legacy, selling the cattle and turning the land into a biosphere reserve. Now, with the grand re-opening of the ranch mere weeks away, Salvador needs your help to ensure that it makes for a viable hunting ground. Along the way, you’ll uncover long-lost secrets and solve the century-old mystery that tore a powerful family apart.
You can hunt in the reserve even if you don’t own the DLC by joining someone in multiplayer who does. This will give you access to everything except the narrative missions.