Our wardens have just received some heavy looking packages containing exciting new hunting equipment which reduces your hunting pressure on your environment - the Deployable Treestand and the Deployable Tripod Stand.
The staple of a patient hunter, the Deployable Treestand allows you to lie in wait until the perfect opportunity to catch the animal unaware. Check your environment for a fitting tree for your ambush, place your stand at a good height and climb to your perch. The stand lowers your visibility, giving you more opportunity to make that perfect shot.
With a 360° rotation capability, the Deployable Tripod Stand allows you a better vantage point even when there are no trees around. It proves excellent way to gain an overview of your surroundings while also helping you remain concealed. On top of that they are lightweight and easy to deploy.