Take the controls of Thomas, Percy, Gordon, Emily, and Diesel to explore iconic landmarks across the Island of Sodor. At Sir Topham Hatt’s invitation, carry passengers in Annie & Clarabel along Thomas’ branch line, hurry express passengers over the top of Gordon’s Hill, or transport freight with the Troublesome Trucks.
Stories – A selection of stories focusing on the different characters, based on original stories.
Timetable – Run trains on normal days up and down the line, doing what the trains do every day.
Free Roam – A more creative mode that lets you place trains and do anything you like with them.