Ambil kawalan Thomas, Percy, Gordon, Emily dan Diesel untuk meneroka mercu tanda ikonik di seluruh Pulau Sodor. Atas jemputan Sir Topham Hatt, bawa penumpang bersama Annie & Clarabel di laluan cabang Thomas, pecut membawa penumpang ekspres mendaki Gordon’s Hill, atau angkut kargo dengan Troublesome Trucks.
Free Roam – Mod yang lebih kreatif yang membolehkan anda meletakkan tren dan melakukan apa sahaja yang anda mahu dengannya.