Timberborn
Mankind turned Earth into a dry wasteland and perished, but some species adapted and evolved. Pick one of the beaver factions and see how long your colony can last.
Control one of two beaver factions: the nature-friendly Folktails or the industrious Iron Teeth. Each faction has unique buildings, technology, and gameplay traits. Choose what fits your playstyle!
Prepare your settlement for recurring droughts and waves of toxic waste. Stockpile on food and keep fields and forests alive even after rivers dry up. Rely on both natural water sources and artificial irrigation to keep the land arable and your beavers safe.
Beavers’ engineering skills are legendary. With Timberborn’s 3D water physics and terraforming, so can be yours. Put up dams and floodgates, erect massive aqueducts, dig canals and tunnels with explosives, and reshape the terrain to your liking.
Harness the game’s unique vertical architecture system. Space is limited, so stack lodges and workshops on top of each other. Construct platforms and bridges, set up an elaborate power grid, and let your beavers speed around on ziplines or through tubeways.
Turn timber into sophisticated machinery – from water wheels and lumber mills to engines and mechanized pumps. Wood is the core resource in Timberborn, but the most advanced structures require metal. To find it, send your scavengers to the ruins of the old world.
Automate tasks across your settlement by creating an intricate system of sensors, relays, counters, and other tools for advanced engineers. Self-controlling dams and factories are just the beginning.
Supercharge your colony with mechanized beavers. Power them up, maintain them, and you'll get extra efficient workers for almost any job. They operate 24/7, and you can send them to the most hazardous areas.
Build a sprawling city with efficient production chains and follow the lives of its inhabitants day and night. As the population grows, satisfy your evolved rodents with a balanced diet, entertainment, decorations, and end-game monuments that help restore the Earth.
Play on one of the included maps or create your own and share it with the community. On top of the built-in map editor, Timberborn features official mod support. Tons of extra player-made content and quality-of-life additions are available, with more coming each day.