Tom Clancy’s Rainbow Six Tactics
A new global conspiracy forces Rainbow Six back into action, and as the newly appointed commander, you must uncover and dismantle the shadow organization driving armed groups worldwide.
As the new commander of the Rainbow unit, assemble squads of four from a roster of iconic Rainbow Six Siege operators, each with unique abilities, gear, and tactical possibilities, from explosive breaching tools to advanced recon gadgets. Lead them across dozens of unique missions worldwide, ranging from city centers to airports, remote warehouses, or offshore oil platforms.
Engage in tense, turn‑based tactical battles to rescue hostages, defuse bombs, or eliminate high‑value targets. Recon the battlefield with drones and leverage a fully destructible environment to create new paths, open unexpected lines of sight, or destroy enemy cover and expose threats.
Set up complex, squad‑level sequences and launch synchronized strikes using the Breach feature, watching your strategy unfold in explosive Rainbow Six fashion. Coordinate operator abilities with a fully destructible environment to engineer the perfect breach: outflanking, surprising, and eliminating threats with precision, and turning tight encounters to your advantage.
Improve your performance on the field by developing your HQ departments. Train your operators to upgrade their skillset, manage their health, and customize their loadout. Gather intel to push your investigation forward and make tough strategic decisions to stay one step ahead of the escalating global threat.