Tortuga - A Pirate's Tale
Tortuga - a Pirate’s Tale tells the journey of a pirate captain with a lust for gold and glory who assumes command of a fleet of pirate ships to strike the Caribbean.
I bet y’all are curious as to why I summoned you on deck for a wee gathering and mingling.
Is this all you signed up for? Is this the pirate life as you imagined it would be?
I challenge y’all: which of you landlubbers dares to speak of mutiny and spill your own captain’s blood to seize control over this ship?
I promised you an adventure and a life of great risk in return for spoils, riches and eternal fame.
Weigh anchor and hoist the mizzen, prepare the cannons and let’s chase that Spanish Treasure fleet before we set course back to Tortuga.
Being a pirate is not your fault, but it is your responsibility! Take action to relieve the Spanish, Dutch, French and English colonies from their burden of drowning in riches. But be wary! Unless you are sure you are the biggest fish in the sea, don’t venture out too early or too far from your trusted hometown port.