Total War: PHARAOH DYNASTIES
Spanning the ancient world from the Aegean to Mesopotamia and down to Ancient Egypt, Dynasties almost doubles the size of PHARAOH’s campaign map by adding 168 new settlements, new historical landmarks, new victory objectives and more. To traverse this vastly expanded sandbox new Sea Travel Lanes have been added that speed up the fleets carrying your armies, enabling you to raid and invade further and faster.
Dive into four new playable factions: Babylon, the Assyrians of Hanigalbat , Mycenae and Troy. With Mycenae and Troy based in the Aegean opposite Babylon and the Assyrians of Hanigalbat in Mesopotamia, these major factions arrive alongside 25 additional minor factions available for you to lead through the cataclysmic events of the Bronze Age collapse.
Start a family tree with the new Dynasty system. Reign over the tides of mortality and succession, navigating strategic marriages, heroic deaths on the battlefield, assassinations, and the looming mortality of old age to leave behind a legacy that will last the ages.
Wage war with over 150 new and reworked units including cavalry, camel riders and faction specific units such as the Guards of Troy. Challenge yourself with new battle mechanics such as the Lethality modifier which makes both receiving or unleashing a charge or a volley of missiles deadlier and more decisive in the heat of battle.