Total War: Rome II - Emperor Edition
Total War: ROME II Emperor Edition contains the base game, all FLC and the Imperator Augustus Campaign Pack, inviting you to dominate classical world with the power of Rome or command her enemies and crush the republic once and for all.
Become the world’s first superpower and command the Ancient world’s most incredible war machine. Dominate your enemies by military, economic and political means. Your ascension will bring both admiration and jealousy, even from your closest allies.
Will you suffer betrayal or will you be the first to turn on old friends? Will you fight to save the Republic, or plot to rule alone as Emperor?
Plan your conquest of the known world in a massive sandbox turn-based campaign mode (supporting additional 2-player cooperative & competitive modes). Conspiracies, politics, intrigue, revolts, loyalty, honour, ambition, betrayal. Your decisions will write your own story.
Build vast armies and take to the battlefield in real-time combat mode. Put your tactical skills to the test as you directly control tens of thousands of soldiers clashing in epic land and sea battles.
Fight for the glory of Rome as one of three families or take command of a huge variety of rival civilisations – each offers a notably different form of gameplay experience with hundreds of unique units from siege engines and heavy cavalry to steel-plated legionaries and barbarian berserkers.
See exotic ancient cities and colossal armies rendered in incredible detail, as jaw-dropping battles unfold. Detailed camera perspectives allow you to see your men shout in victory or scream in pain on the frontline, while a new tactical cam allows a god’s eye view of the carnage to better inform your strategic decisions.