Tour de France 2023
Ride shoulder to shoulder with the best cyclists and show your panache to triumph on the Champs-Elysées in the official video game of the Tour de France 2023! Compete in mountain or flat stages and experience all the action of the Grande Boucle.
Create your own cyclist and become a professional in Pro Leader mode. Choose your specialisation and physical attributes, then compete in races to upgrade your skills and ultimately become the best cyclist in the world. The Tour de France 2023 and the year's major classics are yours to win!
In Tour de France 2023, you can manage your own team over a full cycling season in Pro Team mode. Start at the bottom of the world rankings, upgrade your team and show your tactical acumen to get noticed by the organisers of the biggest international races and be invited to race against the best.
To add more realism to races and more variety in the race to win the Tour de France, ratings for Medium Mountain and Agility have been added. Based on the rider selected, playing and controlling your rider is now different. It's easier to reach maximum speed and to take certain trajectories tightly with a rider like Wout van Aert than with Primož Roglič.
But be careful, because the lower the Agility rating of your cyclist, the more control you need!
To add more immersion to the core of Tour de France 2023, we added two new bibs this year. You can now see and wear the "super combative" bib and the best team bib. Prove you deserve to wear these distinctions by showing your panache!
Just like in real life, the riders now have the possibility to organize themselves in Grupetto to finish a stage quietly and keep their strength for the rest of the race. The riders also know how to regroup to form the morning breakaway and thus be more efficient to give more trouble to the teams leading the chase!
In Tour de France 2023, trajectories and collisions have been redesigned so you can navigate within the peloton more easily. Thanks to these improvements, you can reposition yourself more easily and prepare for the end of the race as ideally as possible.
The Race of the Moment mode has also been updated with new challenges, races and optimisations that add more variety. There's also a brand-new mode: Downhill of the Moment.