Townsmen - A Kingdom Rebuilt
The crown is yours! Transform a tiny village into a sprawling medieval metropolis. Manage deep production chains, keep your citizens happy, and survive harsh seasons in this premium city-building simulator.
Start your medieval empire for free! Master the Tutorial and enjoy a limited-time trial of our first Scenario and Sandbox map. Experience the deep strategy of Townsmen - A Kingdom Rebuilt before choosing your path.
Step into the boots of a sovereign and guide your people from their first steps in a small clearing to a sprawling, prosperous empire. In Townsmen – A Kingdom Rebuilt, every stone placed and every law decreed directly shapes the future of your kingdom. Will you be a benevolent provider or a stern tax collector? The choices are yours, and the destiny of your people rests in your hands.
Experience a world that breathes and reacts to your decisions. Watch your "Townies" go about their dynamic daily routines, from the morning harvest to an evening pint at the local tavern. You must anticipate their needs to keep them happy—because a joyful town means a highly productive workforce and heavily flowing tax coins to fuel your grand expansion!
Expand your reach across over 150 unique buildings and intricate production chains. Manage the flow of resources from the lush forest to the sawmill, and the armory to the barracks. As your city grows, your influence expands, allowing you to unlock permanent research to optimize your kingdom and conquer any challenge.