Operate Amtrak’s flagship service on the Northeast Corridor. Beginning in 2000, the Acela service offers the fastest and most direct connection with the principal states that make-up the East Coast of the US. Competing directly with air travel, the Acela service features Business Class and First Class accommodations, and makes easy work of the route, being able to reach speeds, on limited sections, up to 150 mph.