General Electric’s C40-8W (also commonly known as the Dash 8-40CW) was produced at GE’s Erie, Pennsylvania plant from 1989 through 1994. GE constructed 847 of the 4,000-horsepower, six-axle (C-C) diesels powered by the builder’s capable 7FDL16 four-cycle power plant. An evolutionary refinement of GE’s advanced line of diesels begun with the “Dash 7” series, the C40-8W is visually notable for its use of the stylish “North American Cab.”