Transport Fever 2 - Deluxe Edition
Provide the world with the transport infrastructure it needs and make a fortune with custom-made transport services. Watch your trains run on rails, your buses and trucks thunder along roads, your ships power through the water, and your planes soar through the skies. Carry people on their way to work or play, and be the reason cities grow and thrive. Deliver raw materials and goods to drive the economy. Experience the greatest logistical challenges from 1850 to the present day, and build a transport empire unrivaled anywhere else on the globe!
Free play offers a huge range of creative possibilities, while campaign mode re-writes transport history across three continents. Transport Fever 2 offers a choice of over 200 vehicles from Europe, America and Asia, modelled in extreme detail; and with the in-game map editor, you can re-create landscapes from three different climate zones. Finally, the realistic transport and economy simulator, along with comprehensive modding support, round off the gameplay experience.
A huge game world is waiting for your railroads, road vehicles, aircraft and ships. Intuitive interactive rail construction tools and a modular construction system for stations make it easy to build and expand your transport empire; and thanks to a wide range of configuration options, every free play game provides a new challenge, where completely different strategies can lead to success.
It is vital to adapt your company to the needs of the economy and cities: bridges, tunnels, switches, rail signals, one-way streets, light signals, and bus lanes are just some of the possibilities you can use to optimize the transport infrastructure. Even train stations and airports can be expanded with modules in order to meet different requirements; and various data layers help you visualize traffic volumes and emissions, and provide information for further improvements.