Transport Fever 3
Transport Fever 3, the ultimate transport tycoon returns, bigger, deeper, more dynamic than ever.
Plan, build, and optimize! Transport Fever 3 puts you in charge of your own transport empire. From humble beginnings with horse-drawn wagons, steam trains, and paddle-steamers working towards the latest jet planes, supertankers, high-speed trains, and helicopters, you will build the network that drives the world!
Every delivery earns money, while every train, truck, plane, or ship increases your costs. You’ll plan and build profitable routes, balance infrastructure expenses, and invest in upgrades to stay ahead of growing demand.
With success comes the financial freedom to expand your reach, while earning the right to build world famous landmarks to demonstrate your achievements. Fall short, and you’ll be seeking efficiencies and improvements to propel your company forward.
As your influence expands, the needs of every city become more challenging to fulfill. There's no such thing as one plan that works forever, you will need to adapt, overcome, and solve problems as they come up, balancing your desire for growth with the needs of the populations you serve.
Build your personal transport empire by creating perfect routes to maximise your profits. Ensure that cargo and people get where they need to be, when they need to be. Manage and optimize your vehicle fleet, balance maintenance costs, efficiency, and priorities. Resolve bottlenecks and meet the evolving demands of dynamic towns and a multitude of industries that operate on- and offshore. Develop commercial centers, industrial powerhouses, and commuter cities by specializing deliveries and mastering every transport decision.
Connect towns and industries to fuel their growth. Plan and construct rails, roads, sea- and airways to build your transport empire. Grow tiny villages into major cities as you master traffic priorities and management systems. Analyze trouble using data layers and visual displays to identify traffic hotspots, delivery problems, or excessive noise and pollution. Make use of intuitive building tools to further optimize your network and grow from small country roads to highways and from old-wooden rails to modern high-speed tracks.
Every citizen has a home, a job, and places to go in the expanded living simulation, letting you follow each one along the way. Dynamic weather and a full day-night cycle let you experience your world in countless moods, from sunny mornings to rainy, clouded afternoons. Each of the four climate zones brings unique challenges, from temperate valleys and subarctic swamps, to desert plains and tropical islands, all demanding a fresh approach to your transportation strategy.
Customize your game with multiple difficulty options, enabling you to create your perfect game. Adjust the way the world, economy, and its citizens react to your style of play. Design ultimate tycoon adversity, that will test you to the limit, as you race to complete contract objectives in the fastest possible time. Ease the difficulty to a more relaxed setting and play for fun, or disable the economy entirely and build the most stunning city, station, or diorama you can imagine.
Solve epic transport missions from history that will test your planning, efficiency, and cunning in the extensive story campaign. Immerse in the full tycoon experience, making use of the largest range of vehicles in the series that spans over a century of transport evolution. The whole world, including buildings, people, and cars, follow designs and trends through time. Rewrite transportation history and run steam trains and jets side by side as you progress through the 20th century and beyond.
Modding tools have been greatly improved, enabling mod creators to bring their favourite vehicles, buildings, and infrastructure to life. The fully featured in-game map editor allows anyone to craft maps closely matching reality or drawn from your wildest imagination. Share your creations or expand your collection and the scope of your worlds with ease using the in-game mod browser, expanding the range of possibilities in directions that will keep your experience fresh again and again.
Transport Fever 3 builds on everything that has made the series a favorite among transport and tycoon fans for years. Every system has been refined, every feature expanded, and every tool streamlined to deliver the most complete and rewarding experience yet. With smarter cities, deeper logistics, improved performance, and an even greater focus on tycoon gameplay, it’s the ultimate evolution of a proven formula, built for both newcomers and veterans to enjoy for years to come.