Trolley Problem, Inc.
Trolley Company, Inc. is a darkly comedic narrative game based on real world philosophical papers, in which you are asked to make a series of impossible choices from two awful answers. Wrestle with your moral compass, decide the fate of millions – and compare your choices with the rest of the world.
There is a runaway trolley careering down the railway tracks. On the tracks are five people unable to move. You are next to a lever. If you pull this lever the trolley will switch to a different set of tracks. However, you notice that there is a person on the other track.
Watch the situation play out and five people die. Choose to pull the lever and only one person gets killed - but by you.
And that’s just for starters. Trolley Company, Inc. is a darkly comedic narrative game based on real world philosophical papers, in which you are asked to make a series of impossible choices from two awful answers. Wrestle with your moral compass, decide the fate of millions – and then see how your choices compare to the rest of the world.
Trolley Problem, Inc. is a brilliant, challenging, uncomfortable, comedic game from Samuel Read-Graves, the executive producer of Gang Beasts.