Tropico 7
Get rich or die trying! In Tropico 7, you step into El Presidente’s shiny boots again to build your island nation and – literally – move mountains. As glorious leader you guide your loyal citizens (and your Swiss Bank Account) through the ages toward untold prosperity.
Get rich or die trying! You are free to agree with El Presidente – on the greatness of Tropico and his unmatched leadership skills. In Tropico 7, you step into his shiny boots again to build your archipelago nation and – literally – move mountains.
With great power comes great responsibility – and even greater opportunity. As the most benevolent leader of your island nation, guide your loyal citizens (and your Swiss Bank Account) through the ages toward untold prosperity. Remember: Control isn’t tyranny, it’s efficiency – and more control means more efficiency (except when Penultimo is involved, but that’s another story).
Exert your control and shape the landscape you are building on to fit your vision. Plan and construct complex city layouts, fulfil the multifaceted needs of your subjects, give precise directions to your army, and look down on your opponents in the council, all while revelling in your own splendour. See how it all leads to ever greater efficiency? This could be an aspiring dictator’s dream come true indeed… however, sometimes life gives you lemons. Or obstacles in the shape of a very clever and very annoying opponent: Victoria Guerra! You will need all your skills, cunning and presidential ‘grandeur’ to end this latest chapter with a simple truth: ¡Victoria no es la revolución!
Tropico 7 tells El Presidente’s continuous success story across 5 campaign maps – starring himself, Penultimo and a new nemesis: Victoria Guerra.
Archipelagos, with the biggest islands ever in the series, await your rule, expanded with 10 extra scenarios, more than 20 sandbox maps, and endless possibilities with a random map generator.
Erase them, create beaches, or even create entirely new islands! The new terraforming feature brings your megalomaniac dreams to life. Start that mammoth project – NOW!
Navigate the snares and pits of internal politics, when you summon the different factions to your council, a new way to meet them face to face while you pulverize their dreams – or use them for a BIG DEAL to your own advantage.
Elections, election speeches and a vast portfolio of edicts depending on your political standing spice up your daily rule while you juggle foreign affairs and occasionally steal... uhm relocate a landmark to revel in its benefits.
Strategically place buildings to make use of synergy effects, keep citizen satisfaction high, and fill any unused plots of land with beautiful parks in a freely customized size.
Eliminate those pesky rebels and fend off foreign threats with a reworked military system enabling more direct control of your military units.
Customize the appearance of your palace and El Presidente with new and creative options.