Two Falls (Nishu Takuatshina)
Two Falls (Nishu Takuatshina) is a first-person single player, narrative-driven experience that presents contrasting perspectives on French and Indigenous first encounters. Be prepared to face the dangers of Canadian wilderness and to make choices that could affect your characters.
Explore 17th century Canadian wilderness in this 3D linear game and experience the intertwining journeys of Jeanne, a French King’s Daughter stranded far from the French colonies and Maikan, a young Innu hunter trying to uncover what is disturbing his native forest, land of his ancestors.
Jeanne is a strong-willed French woman who set sail to the colonies of Nouvelle-France, hoping to start a better life overseas. After her ship runs aground, she and the dog Capitaine emerge as its sole survivors. Forced to weather the dangers of Canada’s uncharted wilderness, her faith in God will be tested as she makes her way to Quebec. Will she remain a Saint in the face of impossible odds? Or commit grave sins for the sake of survival?
A young hunter-gatherer from an isolated Innu community, Maikan is the great-grandson of a medicine man, and has never known what life was before the arrival of white men. After discovering a sinister phenomenon that threatens the future of his people, he sets off on a journey west, hoping to uncover the mystery behind the land’s defilement. Tradition will guide his path through unfamiliar wilderness. But nothing can prepare him for first contact with the outsiders.
As you play through Two Falls, you'll uncover the distinct realities and cultures of Jeanne and Maikan, each with their unique perspective on life. With two distinct artistic and musical directions, you'll interpret the events from their points of view and discover that a single event can have vastly different meanings for each character.
While the story of Two Falls follows a linear path, your choices and actions within the game will have an impact on how Jeanne and Maikan evolve throughout their journey. As they come to terms with the upheaval of their familiar world, you'll feel their struggles and triumphs in a deeply immersive experience.
Two Falls is a game about Indigenous stories, created in collaboration with Indigenous creative minds.
The composer (Eadsé), art director, writer, some actors and 3D artists all come from various Native communities from Canada.