Under Par Golf Architect
Step into the shoes of a golf architect as you build and manage your own golfing paradise!
Design world-class golf courses by terraforming rough wasteland into lush fairways for smooth drives and pristine greens to ensure a true roll for every putt. Raise and lower terrain and lay the course for rivers and lakes to craft breathtaking landscapes that will fill your golfers with awe. Every course you create is a masterpiece waiting to be explored!
Build and maintain your golfing paradise to keep your members happy and entertained with bars, pools, restaurants and training facilities. Hire the right staff for the job to ensure services are top-notch quality. Manage your budget wisely as you expand your course with new holes and amenities, balancing the demands of profitability with the pursuit of perfection. Golfer membership will ensure your profit and the growth of your first-class resort!
Play your own course and test your skills against challenging layouts and unpredictable hazards, from towering trees to treacherous water features. Simple controls and a point and click mechanic will let you test the par of every hole to ensure they’re up to scratch for your members. Don’t want to play but still like to experience the challenges of your design? Click on the teeing area to simulate the game!
Customize your golf course across a range of different biomes, from bustling cities to some of the most remote regions in the world. Experiment with different landscaping elements to evoke a variety of atmospheres, from classic elegance to modern extravagance. VIP golfers love exclusitìvity; if they can only reach your course by helicopter they’ll do it, but it needs to be worth their while - fine-tune every detail to suit their preferences and taste!
After establishing a thriving club in a suburban town setting, are you ready to tackle the challenges of running a larger golf resort?
Invest in improving your facilities, upgrading equipment, hiring skilled staff, and optimizing course layouts to attract more members and increase revenue. Watch as your club's prestige and profitability soar with each successful upgrade.
Train and develop your staff, enhancing their skills and abilities to provide top-notch service and keep operations running smoothly.
Utilize comprehensive statistical analysis tools to assess your club's performance, identifying areas for improvement and making strategic adjustments to maximize profitability. Adjust membership fees and tournament entry prices to optimize revenue streams while keeping your members satisfied.
Manage a diverse team of staff members with unique personalities and work styles, ensuring a harmonious work environment while driving toward your financial goals. Balance the needs of your workforce with your ambitious growth plans as you strive to turn your golf club into a thriving business venture.