Unscripted Fate
Namun, semuanya berubah selepas kematian tragis bapanya — Alex memutuskan hubungan dengan sekutu lamanya dan, tanpa mengira harga, memulakan perjalanan dendam yang kejam.
Untuk menghidupkan kisahnya, permainan ini menggunakan sistem pergerakan generasi baharu yang memastikan pergerakan lancar dan realistik serta animasi yang halus.
Gameplay dibina berasaskan kebebasan memilih: tukar mod tembakan pada senjata tertentu untuk menyesuaikan diri dengan apa jua situasi, ubah jenis peluru secara masa nyata untuk kawalan taktikal yang lebih besar, dan gunakan segala-galanya daripada senapang patah dan senapang bolt-action hingga ke senjata separa automatik dan automatik, serta pistol single-action dan double-action.
Pertarungan kekal pelbagai. Sistem perlindungan dinamik membolehkan anda mendekati pertembungan dengan cara anda sendiri, manakala kemusnahan kenderaan mengintensifkan setiap tembak-menembak.
Penerokaan melangkaui jauh jalan-jalan bandar. Terokai peta yang luas dan pelbagai, merangkumi hutan, pulau, gunung dan lautan.
Interior meningkatkan lagi imersi: masuk ke rumah terbiar yang reput, kediaman elegan, bangunan artistik, ruang fungsional seperti kedai, kilang dan pusat beli-belah yang besar — malah sebuah kasino yang mempesona di tengah-tengah bandar, di mana suasana taruhan tinggi dan kemilau neon mencipta kontras ketara dengan jalan-jalan kasar di luar.