Vagneria
In Vagneria, dive into an immersive gaming experience with randomly generated stages, exciting exploration, building mechanics, and thrilling battles. Get ready to become the hero the world needs!
Vagneria is a platform game that blends elements of RPG, item crafting, scenario exploration, and village expansion.
In Vagneria, you encounter various characters who join the village and assist you on your journey. Most of them need to be found in different stages of the game, and each has their own unique traits. While some serve as mere vendors or mission providers, others are more complex and interact with players in stages, aiding them in battles or even requiring protection when being escorted to reach their objective.
Village Constructions
As the village expands, new residents construct new structures that can be used by the player throughout the adventure. Among these structures is the furnace, where the ore collected by the player can be melted and transformed into bars, the anvil, where items can be repaired, and the market, where the merchant sells their items.
Game Mechanics
Although Vagneria is a platformer, the game mechanics go beyond simply defeating enemies and progressing through levels. Players will face various challenges such as collecting food to avoid starvation, chopping trees and mining stones to build equipment, or gathering herbs to create potions.
The Unfolding of the Story
Upon starting the game, the main character already finds themselves in the village of Vagneria and encounters its sole inhabitant, the "Village Chief." From that moment on, the chief gifts the player with an axe and starts requesting various services. Initially, the player is asked to gather wood to construct some structures in the village. Following this, the chief requests the player to find his brother, a blacksmith, who is lost in the forest. Upon successfully locating the blacksmith, he joins the village.
The Game Biomes
In Vagneria, players will encounter more than one biome, each with its own distinct characteristics. The first biome encountered is the forest, where you'll find trees, herbs, mushrooms, spiders, beehives, bees, bulls, slimes, and pigs. Since it is the initial biome, survival in it is not particularly challenging. However, the game consists of many more biomes, such as caves where players can mine stones and encounter bats and lizards. The 'flodra,' a jungle region inhabited by the masked tribe. Deep caves, a very dark region with bioluminescent creatures, where players need a torch to see around them. Icy lands where players face the cold and encounter creatures typical of the region. The ocean, where players embark on a maritime journey, facing pirates. The volcanic zone, where lava can be a problem, and many others.
To achieve the ultimate goal of maintaining peace in Vagneria, the player will need to eliminate the enemy tribes that threaten the lives of its inhabitants. This involves defending the village from their invaders or invading their territory and eliminating the existing threat. The main threats to the village of Vagneria include the Masked Tribe, the Orc Tribe, the Skeleton Tribe, the Furry Tribe, and the Demon Tribe.