Vaporum
Vaporum is a grid-based dungeon crawler RPG in an original steampunk setting, inspired by the genre classics. Stranded in the middle of an ocean, in front of a gigantic tower, the hero has to find out what the place is, what happened there, and most importantly, who he is.
Combat takes place in real time. Each enemy has a distinctive set of strengths and weaknesses so you have to employ different tactics to beat each one. Weapon types have each a set of unique bonuses and behaviors which adds more depth and thought when choosing what weapons to equip.
You will find many types of gadgets: direct attacks, area attacks, offensive & defensive buffs... These gadgets are powerful, but some enemies are immune to certain types of attacks, so you will have to figure out the best way to deal with every encounter the game throws at you.
Solve intriguing puzzles and level-wide objectives where you have to use both your wits and reflexes. While most puzzles and riddles are contained in a single room, progression objectives can span an entire level or even multiple levels.
There are many optional areas in the game that you can choose to explore. They usually present some form of additional challenge, but come with a reward too! The tower is riddled with secret passages that contain unique items and notes of its inhabitants, giving you an insight into their lives and events that precede your arrival.