Vaporum: Lockdown
Vaporum: Lockdown is a prequel to the award-winning steampunk dungeon crawler Vaporum. It is a grid-based, single-player, single-character game, seen from a first-person perspective in an original steampunk setting, and inspired by old-school games like Dungeon Master I and II, the Eye of the Beholder series, and the more recent Legend of Grimrock I and II.
Vaporum: Lockdown follows the story of Ellie Teller, a scientist who is a part of a mysterious research project in the middle of an ocean. Following disastrous events, she struggles to survive and escape the tower of Arx Vaporum.
You will encounter nasty enemies with unique strengths and attack patterns. To beat them, you will have to employ a broad array of weapons, gadgets, upgrades, and smart tactics.