War For Galaxy: New Era
The dock is the forge of spaceships. Currently, there are 15 types of ships in the game that will be available upon completion of the game. Each ship has its own characteristics and purpose. There are warships with different levels of armor and tactical weapons, there are scout ships, transport ships, there are ships for exploring new planets, collecting debris and even stealing. The player is given the opportunity to form flotillas himself and send them on various missions.
WarForGalaxy is a multiplayer, cross-platform open-world game based on construction, battles and robbery. You have a choice: be friends with your neighbors or make them your source of power. Attacking the planets of other players, you cannot completely destroy or conquer them, but you can destroy the enemy's fleet and defenses, take away his resources - the most valuable thing in the galaxy. Before attacking, send scout ships to the planet and think over a strategy.
Attention! Fights in the game do not happen instantly. The flight to the target takes some time, and the farther away the enemy planet is from your star system, the longer the fleet will fly. However, sometimes you may even run out of fuel and then you will have to develop a new strategy.
When the fleet reaches its destination, you will receive an alert on the bridge about the start of the battle. You can personally take command of the flotilla and influence the outcome of the battle. By choosing the right targets and using the special skills of the ships, you can inflict more damage on ships and enemy defenses. If you are offline, the fight will take place automatically, and you will receive a report on the fight.
Did you want to take someone else's goods for yourself with impunity? Then you should come to us. Sign a contract with the pirates and the Marauder ship will appear in your Dock. Even if the loot turns out to be small, you'll be able to lime your neighbors pretty well.
And if you like fair fights and resource extraction, you can trade resources on the stock exchange. There is no currency in WFG, resources are exchanged for resources, and fuel is the most valuable resource.
Expansion is the engine of progress. It is impossible to stay on the same planet all the time and develop effectively. With the development of Planet Exploration technology, it becomes possible to send ships to uninhabited planets, establish colonies there and keep these colonies under the rule of the first planet. The more advanced this technology is, the more planets can be part of the empire.
You choose which planet to colonize. Planets differ in size and temperature, which in turn affects the volume of extraction of certain resources.