Warhammer 40,000: Mechanicus II
Join the Warhammer 40,000: Mechanicus Discord to stay up to date on the latest news!After millennia of slumber, Vargard Nefershah mobilises her dynasty’s legions to annihilate the Adeptus Mechanicus interlopers who unknowingly settled upon her world. Across the galaxy, Magos Dominus Faustinius is summoned to bring his hard-won expertise to bear and ensure the Necrons do not succeed. The conflict soon becomes a crucible of unanticipated significance, drawing to it external actors stranger and more deadly still.
Two playable factions, two narrative campaigns, two highly unique play-styles and one important choice – who will you lead to victory in this arcane technological war of cold metal hatred?
Assemble your force, deploy your warriors and crush your enemies in intense turn-based tactical battles. To succeed you’ll need to master and adapt to each faction’s unique abilities and playstyles, as well as the diverse range of combatants at each side’s disposal.
New environmental mechanics require you to maneuver like never before. Play to your chosen faction’s strengths and weaknesses – take cover behind terrain as the Mechanicus, or destroy it as the Necrons.
Fight for control of an entire world, capturing and defending regions from the forces of the foe while generating and managing crucial resources.
Race against the Sankhotep dynasty’s global awakening and drive back their deathless legions as the Mechanicus, or defend the tombs of your people as the Necrons and crush the verminous interlopers.
Deploy and upgrade a characterful entourage of Tech-Priest leaders as Magos Dominus Faustinius, or customise your own court of Necron nobles as Vargard Nefershah.
Manage each of your territory’s garrisons and assemble your forces wisely for each mission, choosing from a vastly expanded selection of fighters from each faction’s range.
Sublime music and audio design by critically acclaimed composer Guillaume David will once again transport you to the grim darkness of the Warhammer 40,000 universe.
Incredible illustrations combine with highly detailed and authentic environments and characters to bring the Warhammer 40,000 universe to awe-inspiring life.
Veteran author Ben Counter, best known for his Black Library novels, returns to tell the next chapter of the Mechanicus saga. Atone for past failures as Faustinius in his ongoing war against the ancient Necron species, and follow the inexorable rise of Vargard Nefershah as she seeks to reclaim the dynasty’s crownworld from the Adeptus Mechanicus.
Experience an epic conflict skilfully woven over multiple campaigns, replete with narrative events. Your choices will shape not just the course of the war, but its climactic outcome.