Warped Universe
You deploy onto a planet consumed by the Void. Push through the corruption with your squad, neutralize the threat, secure vital resources.
The Residuum your squad obtained just powered a facility on that planet. That facility when completed just gave a permanent buff to every player in the game. Simultaneously, another player exploring a sector discovered a new planet for even more global buffs. And there's hundreds of these objectives to be completed each season.
The co-op PvE loop will feel familiar if you play Helldivers 2, Deep Rock Galactic, Warframe, or Destiny 2. Space flight will feel familiar to those who play Everspace 2 and Star Wars Battlefront. For the fans of tactical games like XCOM 2, Fallout Tactics, and Gears Tactics, we offer the ability to play all missions as turn-based as well as real-time. We took what we love about those games and built something new where everyone matters, and every mission counts towards the seasonal system objectives.
Co-op ground combat and space exploration for 1–4 players. Social hub. Planetary facility progression. Seasonal solar system where the community unlocks new planets together. Multiple ways to approach every mission.
Every mission feeds the bigger picture. Complete objectives, extract Residuum, activate planetary facilities. The buffs don’t just go to your squad. They go to everyone. The more the community plays, the more the solar system opens up. Every facility you finish unlocks a permanent power-up for the entire community.
A Shared Sci-fi Universe : Every player contributes to the season-wide meta-goal of building and defending the cosmos.
Personal and Communal Progression: Power up your gear while advancing through planetary facilities that buff the entire community.