Warrior Cats: Clans of the Forest
Create your own Warrior Cat and journey through the Lake Territories in an immersive action-adventure inspired by the beloved Warrior Cats book series. Hunt, explore, battle rival Clans, uncover prophecies, and shape your legacy with every choice you make.
Warrior Cats: Clans of the Forest is an immersive action-adventure game set in the Lake Territories of the beloved Warrior Cats book series.
Embark on a variety of quests to gain favor with your Clan and battle others in turn-based combat to strengthen your cat and grow your legend. Learn new combat moves to take down your rivals. Encounter a wide range of enemies, including mice, squirrels, badgers and more, all leading to epic battles. Forage the land and find materials that can be used to craft items in your den. Travel across iconic territories including ThunderClan’s dense forests, RiverClan’s marshlands, ShadowClan’s dark pine swamps, and WindClan’s open moors. Your adventure will also take you to the famed sacred locations The Moonpool and The Island. Climb trees, pounce through undergrowth, track scents, solve environmental puzzles, and uncover the mysteries of StarClan itself.
Embark on a brand-new journey with iconic cats and locations from the Warrior Cats franchise.
Prophecy Mode - Four original stories about the trials and tribulations of Clan life.
Defender mode - Test how long you can last while battling all of the game’s fiercest enemies in a single run.