Way of the Hunter - Strasser Pack
For decades, the STRASSER family business has been manufacturing essential components for hunting and sporting firearms for world-renowned brands. Even parts produced at STRASSER’s facility in Eugendorf, near Salzburg, Austria, have accompanied the European space rocket Ariane into space.
But above all, the Strassers and their gunsmiths are passionate hunters and have their fingers on the pulse of the industry.
STRASSER has set an important milestone and in the history of hunting rifles with the trend-setting straight pull system. The safe and accurate design and ergonomic operating functions make STRASSER straight-pull rifles a reliable companion for hunters and sports marksmen. It’s on these strong foundations that the STRASSER legacy is built.
Combine STRASSER’s „Passionate Innovation“ with the Remington 700 design and the result is the first STRASSER 700 straight-pull-action, the RS 700.
The Strasser RS 700 XRS chassis comes standard with high quality XRS stock, an adjustable cheek piece and an integrated M-Lok rail in the forearm.
Strasser RS 14 Evolution Tahr Thumb-hole Stock
STRASSER RS 14 Evolution is the leading straight-pull bolt action rifle of its class. Made in Austria with the highest standards in quality, it features a fixed barrel in addition to the benefits of the STRASSER RS straight-pull system, making it unmatched when it comes to safety, precision and speed.
The RS 14 Evolution comes with a laminated thumb hole wood stock and integrated M-Lok rail in the forearm, flanked by black side plates.