What The Duck
An action-adventure RPG with exploration, crafting, combat, and rhythm games. While everyone around you can summon and control their own mighty spirit animal, yours somehow ended up being… a duck?
Set out on an adventure of revenge and self-acceptance as you and your oddball ducking spirit animal try to make a name for yourselves in a world where those with the toughest spirit animals hold all the power.
Four unique biomes filled with quests, enemies, puzzles, secrets, mini-games, and other characters to encounter. Make friends or foes among other fighters and their spirit animals, loot resources, and upgrade your weapons and player powers.
Engage in hack-and-slash combat with an array of weapons that can be switched in real-time to create multiple combos. Mix and match weapon types with various elemental buffs to gain an advantage over your enemies in battle. Summon your duckling buddy to assist with his own attacks and powers, making you a force to be reckoned with.
Forge weapons in a unique, rhythm-based crafting mini-game. The better you craft to the beat, the stronger your forged weapon becomes. Collect and combine various resources to create the ultimate arsenal.