When the Past was Around
When the Past was Around is an adventure point-and-click puzzle game about love, moving on, letting go, and the joy and pain of everything in between.
The game tells a bittersweet tale between a girl and her lover in a surreal world consisting of disjointed rooms from memories and time. With each gathered clue, solved puzzles, and unlocked door, the girl will find her way, unraveling the secrets between her and her lover, the secrets which she used to know.
Experience the game’s story not through words nor dialogues but beautifully hand-drawn art created by famous Indonesian artist, Brigitta Rena.
Explore a bittersweet tale between a girl and her lover in a surreal world consisting of disjointed rooms of memories and time.
When The Past Was Around is a short silent narrative experience that can be finished in less than 2 hours. Even though it is a short game, we’ve put all our hearts into delivering a deep and meaningful experience for you. We hope that the brief moment you spend with Eda and Owl would be priceless and unforgettable.