What an Exciting Early Access Journey It Has Been!
We are incredibly proud of what Wild West Supermarket Simulator has become. And we owe a huge part of that to your support and valuable feedback. For that, we would like to sincerely thank our amazing community!
Before proudly presenting Version 1.0, we'd like to take a moment to look back at some of the major milestones that shaped the game throughout its Early Access journey. In this recap, we're focusing on the biggest features and systems that were added along the way, independent of the many bug fixes and quality-of-life improvements that were continuously delivered through updates.
The introduction of the Investment Map made it possible to invest money directly into the development of the town. These investments have a direct impact on both your store and its customers and create an additional progression layer that provides long-term goals beyond simply expanding your business and earning more money.
The new trading area offers additional opportunities to sell surplus inventory and special goods. The economic system was expanded with another sales channel, giving players greater flexibility in managing stock and creating more options beyond selling products exclusively through store shelves.
The completely redesigned management interface provides a much clearer and intuitive overview of products, shelves, and inventory while offering direct access to important business information. Managing larger stores has become considerably easier, reducing time spent navigating menus and significantly improving the management experience.
With the introduction of the new Challenge System, players can complete special objectives and earn collectible medals as additional rewards. These challenges provide new long-term goals for advanced players, helping to maintain motivation even after the store has been fully expanded and extending the endgame experience.
Thank you for joining us on this journey. Without your support, Wild West Supermarket Simulator would not have become the game that we are proud to release today as Version 1.0.